.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رویکرد نرم افزاری دولت، در سفر فرهنگی به مازندران
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در سفر هیات دولت به مازندران مردم استقبال بی‌نظیری از رئیس جمهور خواهند داشت، گفت: دولت در سفر فرهنگی به مازندران رویکرد محتوایی و نرم افزاری ...
رویکرد نرم افزاری دولت، در سفر فرهنگی به مازندران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: اعتراف به تمدن اسلامی و جامعه‌سازی اسلامی نه بزرگی به جریان سکولاریسم است.

به گزارش شمال‌نیوز، در نشست اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان مازندران که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار داشت: غربی‌ها از مدرنیته بت جدید ساخته‌اند و از ما می‌خواهند که فقط مصرف کننده بمانیم و این سیاست‌های دولت استکباری برای ترساندن دانشگاه‌های شرق و دانشگاه‌های جهان اسلام و ترساندن از تمدن‌سازی است.

ابراهیمی شرط اصلی تمدن‌سازی را پا گرفتن تفکر مستقل انتقادی و تولید نظریه خواند و افزود: اکثریت ما قدرت تولید نظریه نداریم و دانشگاه‌های ما در این بخش نتوانستند به خوبی عمل کنند، باید ضعف‌های خود را بشناسیم و نباید خودمان، خودمان را بترسانیم.

وی ادامه داد: ما الان تاریخ واقعی علوم را نداریم و آنچه که امروزه به عنوان تاریخ علوم در جهان مطرح است مربوط به قرن‌های 17 تا 19 است یعنی غربی‌ها ماقبل آن را قطع کردند، همان بخشی که جهان اسلام در آن تاثیرگذار بوده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: آنچه که امروز بنیاد ساختمان مدرنیته و تمدن معاصر خوانده می‌شود، باید فکر کنیم و ببینیم که چقدر مثبت و مفید آن مدیون جهان اسلام است و چرا در این مورد سکوت می‌شود و این توطئه سکوت را باید شکست که چرا و تا چه وقت؟

ابراهیمی تصریح کرد: هیچ کدام از علوم خلقه‌الساعته نیستند و تاریخ‌شان نیز مربوط به قرن‌های 17 تا 19 میلادی نیست بلکه باید اعتراف کرد که این علوم به سرقت رفته است و یا بخش مهمی از تاریخ آن پاک شده است.

وی بیان کرد: سئوال ما از غربی‌ها این است که چرا آنان تاریخ علوم را مورد دستکاری و تحریف قرار دادند، در حالی که مسلمانان از غرب تا قرن 15 پیشتاز عرصه علم و تمدن بودند و ترجمه متون علمی از جهان اسلام به اروپا به شکل یک اتوبان یک طرفه بوده است.

ابراهیمی یادآورد شد: هیچ چاره‌ای جز تولید علم نداریم و همه باید در این راستا بسیج شویم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به بحث هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور در معرض یک آزمون بزرگ اقتصادی قرار دارد و باید بپذیریم که یک جسارت و جدیت در نظام مدیریتی کشور تئوریزه شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نقش منتقد و مخرب را ایفا می‌کنند، اظهار داشت: انتظار داریم در بحث هدفمندی یارانه از ظرفیت بسیج اساتید استفاده گردد چرا که خیلی‌ها بدنبال سیاه نمایی هستند و فضا را دگرگون می کند.

وی با بیان اینکه تحول در دولت یک زیرساختی و اساسی بوده است، گفت: جهت‌گیری و سیاست‌گذاری دولت به گونه‌ای بود که مورد تایید رهبری بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در دوره سوم سفرهای هیات دولت به استان‌ها، نگاه دولت بر این است که حقوق فرهنگی مردم باید اعمال شود.

وی ادامه داد: در سفر فرهنگی دولت به استان مازندران 530 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقا شاخصه‌های فرهنگی در مازندران اختصاص داده شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: 20 درصد اعتبارات سفر به حوزه‌های علمیه اختصاص یافته است که در هیچ دولتی تاکنون به این امر توجه جدی نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگی داریم گفت: دولت در سفر فرهنگی به مازندران رویکرد محتوایی و نرم افزاری دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: موضوعات فرهنگی بر اساس شاخصه‌های میل، نیاز و مصلحت مخاطب تعیین شده است.

وی گفت: در سفر هیات دولت به مازندران مردم استقبال بی‌نظیری از رئیس جمهور خواهند داشت.

ابراهیمی افزود: بسیاری از مصوبات سفر در مازندران انجام شده است و مابقی در حال انجام است.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 آذر 1389
من نمیدونم این آقایان چطور یه شبه میشن مسول استانی ..........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.